VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 9.4/10 (61 votes cast)

Turinys

Įžanga
Canon objektyvai

Ar galėtumėte suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų visus kartus, kuomet buvote kankinami klausimo, kokio objektyvo jums reikia, kurį pasirinkti? Kuomet kankino dilema, ar geriau patikimas Canon, ar pigus Tamron? Šiame straipsnyje pasistengsime padėti išsirinkti objektyvą žmonėms, žengiantiems pirmuosius žingsnius veidrodinių fotoaparatų pasaulyje. Profesionalams paprastai tokių dilemų nekyla, o jei kyla – straipsnis jiems nepadės 🙂

Siekdami susiaurinti ir supaprastinti jūsų paieškas, paruošėme keletą pagrindinių klausimų, į kuriuos atsakius reikiamą objektyvą surasti turėtų būti kur kas paprasčiau:

  1. Kokią sistemą naudojate?
  2. Kokio židinio nuotolio jums reikia?
  3. Kokia maksimali diafragma jums reikalinga?
  4. Ar būtina galimybė keisti židinio nuotolį?
  5. Kiek pinigų galite skirti?

Gerai, tačiau pradžiai reikia išsiaiškinti ką reiškia Pagrindiniai terminai, taigi:

Židinio nuotolis

Židinio nuotolio palyginimas.

Trumpai tariant, tai objektyvo charakteristika nusakanti kiek objektyvas gali pritraukti ar atitolinti vaizdą.

Kuo židinio nuotolis didesnis – tuo vaizdą pritraukti objektyvas gali stipriau, o kuo mažesnis – natūralu, vaizdą pritraukia mažiau. Ši charakteristika išreiškiama milimetrais. Visada objektyvo pavadinime būna kažkokie skaičiai, ir po jų milimetrų žymėjimas – mm, pavyzdžiui Canon 50mm, Nikon 105mm, ir panašiai. Tie skaičiai nurodo objektyvo židinio nuotolį.

Vienuose objektyvuose židinio nuotolis keičiamas, kituose – fiksuotas. Jei židinio nuotolis fiksuotas, tuomet objektyvo pavadinime bus tik viena židinio nuotolio reikšmė.

Jei židinio nuotolis keičiamas, reikšmės bus dvi, pavyzdžiui 17-85mm, 15-55mm, ir panašiai. Pirmoji reikšmė nurodo koks yra minimalus objektyvo židinio nuotolis, o antroji – didesnioji – nusako koks yra maksimalus objektyvo židinio nuotolis.

Keičiamo židinio nuotolio objektyvai dar vadinami „zoomais„, o fiksuoto – „fiksais„.

Diafragma

Grubiai tariant, objektyvo diafragma yra skylė, per kurią iš objektyvo į fotoaparatą patenka šviesa. Kuo skylė didesnė, tuo daugiau šviesos į fotoaparatą patenka (galima fotografuoti esant prastesniam apšvietimui), ir tuo siauresnė ryškumo zona pastebima nuotraukoje.

Objektyvo diafragma žymima skaičiumi po raidės f, pavyzdžiui f/1,2, arba f/5,6. Kuo skaičius po f raidės mažesnis, tuo diafragma platesnė, ir dažnai – tuo objektyvas geresnis. Taip, tai maišo, tačiau taip jau yra – kuo skaičius po f raidės mažesnis – tuo geriau.

Dažniausiai objektyvai pavadinime turi parašytas dvi maksimalios diafragmos reikšmes (visai kaip ir su židinio nuotoliu) – vieną esant mažiausiam židinio nuotoliui, ir kitą – esant didžiausiam. Kuo židinio nuotolis (keičiamo židinio nuotolio objektyve) mažesnis, tuo į objektyvą gali patekti daugiau šviesos (šviesa eina platesniu srautu), ir tuo maksimali diafragma gali būti didesnė. Dvi diafragmos reikšmės objektyvo pavadinime žymimos kaip ir židinio nuotolis – per brūkšniuką, pavyzdžiui f/3,5-5,6 ar f/4-5,6. Dvi diafragmos reikšmes turi objektyvai su keičiamu židinio nuotoliu. Fiksuoto židinio nuotolio objektyvai turi vieną diafragmos reikšmę.

Nesusimaišykite – maksimali diafragmos reikšmė nėra minimali – nepagalvokite, jog objektyvas su f/1,8 negali pakeisti savo diafragmos į siauresnę, pavyzdžiui f/8. Kiekviename objektyve diafragma gali būti sumažinta iki f/22 ar netgi daugiau, todėl minimali diafragmos reikšmė niekada nėra žymima – praktiškai visiems objektyvams ji tokia pati.

Ryškumo zona

Ryškumo zonos pavyzdys – viršuje ji platesnė, apačioje – siauresnė.

Žmogiškais terminais kalbant, ryškumo gylis yra nuotraukos fono suliejimas išskiriant sufokusuotą objektą. Tai galima pavadinti išskirtiniu veidrodinių fotoaparatų bruožu, kadangi kitų fotoaparatų (neskaitant hibridinių fotoaparatų, kaip Sony NEX-5) vaizdo sensorius yra per mažas dideliam gyliui nuotraukoje sukurti.

Esant siauriai ryškumo zonai fone esančios šviesos pavirsta į vadinamuosius bokeh – spalvotus rutuliukus, kuriuos matote tikrai dažnoje portretinėje fotografijoje.

Ryškumo zoną įtakoja objektyvo diafragma, židinio nuotolis ir fotoaparato vaizdo sensorius. Kuo platesnė diafragma, kuo didesnis židinio nuotolis ir kuo didesnis fotoaparato vaizdo sensorius – tuo ryškumo zona bus siauresnė.

Kokią sistemą naudojate?

Logiška – tą įvardinti labai svarbu, kadangi Canon objektyvo naudoti su Nikon ar Pentax fotoaparatu negalėsite – skiriasi tiek objektyvų jungtys, tiek patys elektroninių kontaktų su fotoaparatu standartai. Tiesa, vadinamieji trečiųjų šalių objektyvai (Sigma, Samyang, Tamron, ir pan.) gaminami visoms sistemoms – kiekvienas objektyvas yra išleidžiamas keleto versijų pavidalu, kad tiktų visiems populiariausiems fotoaparatams.

Kokio židinio nuotolio jums reikia?

Paprastai tai būna svarbiausias veiksnys renkantis objektyvą, nes židinio nuotolis yra pagrindinė objektyvo charakteristika, aiškiausiai apibūdinanti objektyvo panaudojimo spektrą.

Taigi, pagal židinio nuotolį objektyvai skirstomi į:

  • Plačiakampius – iki 28mm.
  • Standartinius – nuo 28mm iki 85mm.
  • Teleobjektyvus – nuo 85mm iki 300mm.
  • Super-teleobjektyvus – nuo 300mm.

Kiekvienas objektyvo tipas yra labiausiai tinkamas kažkokiai konkrečiai fotografijos sričiai:

  • Plačiakampiai – interjeras, architektūra, peizažai.
  • Standartiniai – portretai, augalai.
  • Teleobjektyvai – portretai, augalai, makro ir sportas.
  • Super-teleobjektyvai – sportas ir laukinė gamta.

Trumpai apie kiekvieną objektyvo tipą:

  • Plačiakampis.
    • Aprėpia ypač didelį vaizdą, panašiai, kaip žmogaus akis, o kai kurie fisheye tipo objektyvai aprėpia netgi didesnį.
    • Neįkainojami fotografuojant interjerą – jų pagalba nereikia lįsti į patį tolimiausią kambario kampą, kad pavyktų aiškiai nufotografuoti viską, kas yra kambaryje.
    • Šiais objektyvais darytos nuotraukos labiausiai įtraukia žiūrovą dėl ypač plačiai aprėpiamo vaizdo.
    • Plačiakampiai objektyvai dažniausiai iškraipo vaizdą, o ypač jei fotografuojama iš arti.
      • Meninėje fotografijoje – tai gali būti pliusas, tačiau norint aiškaus ir neiškraipyto vaizdo šie objektyvai netiks.
      • Vaizdo iškraipymai yra didelis blogis portretinėje fotografijoje, tad portretams fotografuoti plačiakampiai objektyvai taip pat netinkami.
    • Dažniausiai brangūs – nėra pigių alternatyvų, pagrinde visi plačiakampiai objektyvai kainuoja 2000 ~ 3000 Lt.
  • Standartinis.
    • Universaliausias objektyvų tipas.
    • Tinkami fotografuoti tiek peizažus, tiek portretus ar augalus.
    • 50mm ar 85mm yra populiariausi židinio nuotoliai portretinėje fotografijoje, kadangi esant tokiam židinio nuotoliui portretinė nuotrauka gaunama neiškraipyta, natūrali ir nesuspausta.
  • Teleobjektyvas.
    • Kartais naudojami ir portretinėje fotografijoje, tačiau retai dėl keleto priežasčių:
      • Kuo didesnis židinio nuotolis, tuo prasčiau nuotraukoje pastebimas tridimensiškumas – prasčiau suvokiami atstumai tarp objektų, mąstelis.
      • Objektyvai dideliais židinio nuotoliais yra tamsesni – turi siauresnę diafragmą.
      • Kuo didesnis židinio nuotolis, tuo mažiau kadre esama erdvės.
    • Geriausi fotografuoti kažkokius objektus, kuomet nėra galimybės prieiti arti jų.
    • Tinkami ir neprofesionaliai sporto fotografijai.
    • Dažnai naudojami ir kaip makro objektyvai fotografuojant įvairius vabzdžius, kadangi galima nufotografuoti iš toliau, nereikia prieiti arti, dėl ko paprastai vabzdys nuskrenda ar pabėga.
  • Super-teleobjektyvas.
    • Paprastai tik profesionalių fotografų atributas.
    • Norint gerai panaudoti tokį nepaprastai didelį židinio nuotolį reikia turėti daug patirties ir sugebijimų.
    • Tai tie milžiniški objektyvai, kuriems reikia atskiro stovo, kadangi paprastai jų svoris yra maždaug 2~3Kg, ar net daugiau.
    • Yra nepaprastai brangūs.
    • Naudojami sporto ir laukinės gamtos fotografijoje.

Taigi, nuspreskite ką jūs žadate fotografuoti, ir pasirinkite vieną iš objektyvų tipų, tada judėsime prie kitos skilties. Žinoma, yra ir universalių objektyvų, kurių židinio nuotolio intervalas gali būti ir 24mm-300mm, tačiau tokie objektyvai dažniausiai nėra kokybiški. Du atskiri objektyvai – vienas standartinis ir kitas tele – darbą atliktų nepalyginamai geriau, todėl universalūs objektyvai tinkami nebent kelionėms, kuomet keisti „stiklus“ nėra laiko.

Kokia maksimali diafragma jums reikalinga?

Svarbiausia yra nepasirinkti objektyvo su per plačia diafragma, nei jums reikia. Kodėl? Todėl, kad plačią diafragmą reikia mokėti suvaldyti, bet to už ją tenka mokėti didelius pinigus.

Dabar šiek tiek detaliau, ką duoda plati diafragma?

  • Įleidžia į fotoaparatą daugiau šviesos. Fotoaparato vaizdo sensorius sugauna šviesą ir ją paverčia nuotrauka. Kuo mažiau šviesos gauna, tuo reikia naudoti ilgesnį išlaikymą norint gauti šviesią nuotrauką. Kuo platesnė diafragma, tuo trumpesnis gali būti išlaikymas.
    • Pavyzdžiui kambaryje fotografuojate savo šunį, o juk jis labai judrus! Reikia, kad nuotrauka nesusilietų, o blykstės naudoti nenorite, kadangi ji nuotraukas padaro plokščias. Jūsų objektyvo maksimali diafragma yra f/5,6, ir fotoaparatas rodo, jog esant tokiai diafragmai ir ISO 800 fotografuoti galite tik 1/30s išlaikymu, kas netinka, norint gauti tvarkingą ir nesusiliejusią nuotrauką, juk šunys tokie judrūs! Tačiau naudodami objektyvą su f/2,8 diafragma, fotografuoti galėsite 1/125s išlaikymu, ko tikrai pakaks tvarkingai fotografijai išgauti.
    • Kitas pavyzdys: saulei leidžiantis, lauke fotografuojate riedlentininkus. Norite švarių nuotraukų, todėl naudojate ISO 100. Jūsų fotoaparato maksimali diafragma yra f/4, o esant tokioms sąlygoms fotoaparato vaizdo sensorius pakankamai šviesos gaus tik esant 1/125s išlaikymui. O juk riedlentininkams darant triukus riedlentės taip greitai sukasi, bet norisi jas nufotografuoti nesusiliejusias. Turėdami objektyvą su maksimalia f/2 diafragma galėsite be problemų fotografuoti 1/500s išlaikymu, ko daugiau nei pakaks įamžinti bet kokioms sporto žaidynėms!
  • Sukuria siaurą ryškumo zoną.
    • Siaura ryškumo zona yra neatskiriama portretinės fotografijos dalis, kadangi fotografuojant portretą siekiama pabrėžti fotografuojamą žmogų, o tą geriausiai padaro sulietas fonas.
    • Dažniausiai objektyvai su plačia diafragma vadinami portretiniais dėl jų gebėjimo sulieti foną išskiriant fotografuojamą objektą.

Taigi, kokios jums diafragmos reikia? Tą nusakyti yra kur kas sudėtingiau, nei apsispręsti, koks židinio nuotolis jums reikalingas. Pabandysime šiek tiek pagalbėti su tokia lentele:

  • Fotografuojama kambaryje.
    • Reikalinga diafragma f/1,2 – f/2,8
      • Norint fotografuoti kambaryje be blykstės, būtina sudaryti sąlygas, kad fotoaparatas sugautų kuo daugiau šviesos, ko be plačios diafragmos padaryti praktiškai neįmanoma.
  • Fotografuojama lauke, apsiniaukusią dieną.
    • Reikalinga diafragma f/2,8 – f/3,5
      • Paprastai apsiniaukusią dieną būna išties tamsu, dėl ko reikia plačios diafragmos. Taip pat norint fotografuoti sportą reiktų į tai atsižvelgti, kadangi ne visada vykstant varžyboms virš galvos švies saulė.
  • Fotografuojama lauke šešėlyje ar gerai apšviestose patalpose.
    • Reikalinga diafragma f/3,5 – f/5,6
      • Tai vienos draugiškesnių sąlygų, dėl to diafragma gali būti ir siauresnė. Žinoma, sakant, jog fotografuojama šešėlyje, turima omeny, jog aplamai diena giedra.
  • Fotografuojama giedrą dieną lauke.
    • Reikalinga diafragma nesvarbu.
      • Giedrą dieną būna pakankamai šviesu, kad galėtumėte fotografuoti netgi su f/8 diafragma naudojant trumpus išlaikymus.

Taip pat verta paminėti, jog norint fotografuoti portretus paprastai reikia naudoti bent f/2,8 diafragmą (o geriausia – netgi f/1,8 ar platesnę – priklauso nuo jūsų idėjos), kadangi taip fonas bus gražiai sulietas pabrėžiant fokusuojamą objektą, kas jūsų portretus padarys dar patrauklesnius akiai.

Ar būtina galimybė keisti židinio nuotolį?

Kodėl užduodamas toks klausimas? Dėl to, kad objektyvų rinkoje yra ir fiksuoto židinio nuotolio objektyvų, kurie paprastai yra pranašesni už „zoomus“ keletu dalykų:

  • Visų pirma – kaina. Fiksuoto židinio nuotolio objektyvai visada yra kur kas pigesni, nei panašių specifikacijų keičiamo. Natūralu – nereikia konstruoti židinio keitimo mechanizmo, kieno dėka visa objektyvo konstrukcija tampa žymiai paprastesnė, ir dėl to sutaupoma pinigų.
  • Kitas dalykas – kokybė. Fiksuoto židinio nuotolio objektyvai beveik visada yra kur kas aštresni, jais darytos nuotraukos yra žymiai aiškesnės ir švaresnės.
    • Kodėl? Kaip jau minėta aukščiau – objektyve nėra židinio nuotolio keitimo mechanizmo, tai yra – nėra tiek daug judančių dalių, dėl ko objektyvo lęšiai sutvirtinti žymiai kokybiškiau.
    • Žinoma, dabar jau galima įsigyti ir keičiamo židinio nuotolio objektyvų, kuriais darytų nuotraukų kokybė būtų tokia pati, kaip, vadinamųjų, „fiksų„, tačiau jų kainos yra labai didelės.
  • Plati diafragma. Yra labai daug fiksuoto židinio nuotolio objektyvų, kurių diafragma f/1,8 ar net platesnė, ir jie kainuoja, palyginus, tikrai nedaug. Aišku, yra ir „zoomų“ turinčių tokias diafragmas, tačiau už juos prašomi pinigai skaičiuojami dešimtimis tūkstančių litų.
  • Verta paminėti, jog fiksuoto židinio nuotolio objektyvai sveria ženkliai mažiau. „Zoomas“ dažnai gali sverti ir daugiau, nei visas fotoaparatas (o ypač jei fotoaparatas žemesnės klasės ir yra lengvesnis). Tuo tarpu „fiksų“ svoris retai viršija 500g.

Kaip matote – vieni pliusai. Realiai, vienintelis „fiksų“ trūkumas yra tas… kad jie „fiksai“ – jų židinio nuotolis yra fiksuotas ir nekeičiamas, tad artinti vaizdą reikia ne sukinėjant ant objektyvo esančius žiedus, o bėgiojant 🙂

Tad mūsų patarimas būtų toks: jei tik nėra būtino poreikio „zoomui“, be jokios abejonės rinktis reiktų fiksą„.  Žinoma, jei žadate fotografuoti kupinus veiksmo ir judėjimo renginius, „fiksas“ jums netiks, tačiau jei jus domina portretinė fotografija, ar norite tiesiog gražių šeimos nuotraukų, be abejonės rinkitės „fiksą„.

Tiesa, derėtų paminėti, jog savo objektyvų arsenale vien tik fiksų“ jokiais būdais nepatariama turėti. Būtina turėti įsigijus kokį standartinio židinio nuotolio „zoomą„, kad atsiradus reikalui, galėtumėte fotografuoti įvairesnėmis sąlygomis.

Kiek pinigų galite skirti?

Galų gale reikia nuspręsti, kiek pinigų galite skirti naujam objektyvui? Tai, logiška, turbūt vienintelis trikdis perkant objektyvą, ar aplamai, bet ką. Pateikiame lentelę, kurios pagalba galėsite lengviau suprasti kiek pinigų išleisdami, kokios kokybės objektyvą galėsite įsigyti.

  • Iki 400 Lt.
    • Deja, tačiau reikalai ne iš gerųjų – tiek kainuoja patys paprasčiausi ir žemiausios klasės objektyvai, kurie dažniausiai komplektuojami kartu su fotoaparatu. Su tokiu biudžetu neblogą objektyvą galima rasti nebent skelbimuose.
  • Nuo 400 Lt iki 700 Lt.
    • Galėdami skirti tiek pinigų turite galimybę įsigyti patį paprasčiausią (bet tikrai ne blogą!) portretinį „fiksą“ arba žemos klasės teleobjektyvą. Jei jums nesvarbus automatinis fokusavimas, tuomet už tiek pinigų yra nemažai gerų objektyvų be jo.
  • Nuo 700 Lt iki 1100 Lt.
    • Jau lipame į neblogų makro objektyvų rinką. Taip pat su tokiu biudžetu galima įsigyti neblogus (kaip už tokią kainą) originalių gamintojų teleobjektyvus, arba trečiųjų šalių gamintojų portretinius.
  • Nuo 1100 Lt iki 1800 Lt.
    • Galėdami skirti tiek pinigų galite nusipirkti praktiškai bet kokio tipo objektyvą, nuo plačiakampių iki ypač geros kokybės portretinių „fiksų“. Žinoma, teleobjektyvai už tokią kainą yra vis dar sąlyginai prasti.
  • Nuo 1800 Lt iki 2500 Lt.
    • Su tokiu biudžetu galite įsigyti profesionalios fototechnikos: tiek aukštos klasės portretinių fiksų, tiek tikrai kokybiškų teleobjektyvų, tiek gerų plačiakampių. Taip pat galite rasti keletą žemos klasės super-teleobjektyvų.
  • Nuo 2500 Lt iki 4000 Lt.
    • Tiek pinigų kainuojantys objektyvai paprastai būna aukščiausios klasės, dažniausiai paprastam žmogui geresnių nereikia. Netgi yra keletas patenkinamos kokybės super-teleobjektyvų.
  • Nuo 4000 Lt iki 10 000 Lt.
    • Galint objektyvui skirti tokią sumą pinigų praktiškai visi jūsų norai bus išpildyti. Toks biudžetas jums leis įsigyti pačios aukščiausios klasės objektyvus, kurie tarnaus dešimtis metų.
  • Nuo 10 000 Lt.
    • Sveikiname, atvykote į super-teleobjektyvų teritoriją – tiek kainuoja tik šios klasės produktai. Iš tikrųjų, kažin ar bent vienas šio straipsnio skaitytojas gali išleisti tokią pinigų sumą objektyvui, tačiau dėl įdomumo, tokios skilties praleisti negalima 🙂 Tad jei norėsite kokybiško objektyvo galinčio vaizdą pritraukti iki 800mm, ar net daugiau, būkite pasiruošę tokioms išlaidoms.
Produktai
Legendinis SIGMA APO 400-1000mm f/2,8 EX DG

Ar atsakėte į visus aukščiau pateiktus klausimus? Jei taip, dabar pagaliau galime pasižvalgyti į būsimus pirkinius ir galiausiai nuspręsti, kuris objektyvas pilnai atitinka jūsų poreikius. Pateikiame lentelę su įvairiais variantais, suskirstytą pagal objektyvo tipą:

Jei norite detaliau panagrinėti lentelę, spauskite čia.

Tikimės, jog šis straipsnis jums bent kiek padėjo susigaudyti tarp begalės skirtingų objektyvų. Jei jį perskaitę radote sau tinkamą objektyvą – mūsų misija įvykdyta. O jei ne – jokiais būdais nesidrovėkite paklausti rūpimo klausimo komentaruose, arba Fotofabriko tinklapyje Profesionalai Pataria skiltyje – tiesiog spauskite „Užduoti klausimą“.

Straipsnio autorius Gytis Dovydaitis iš Fotofabrikas.lt/fotostudija .

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 9.4/10 (61 votes cast)
Amžinas klausimas - kaip išsirinkti objektyvą?, 9.4 out of 10 based on 61 ratings
Be Sociable, Share!

6 Comments for this entry

  • GytisD parašė:
    VN:F [1.9.20_1166]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    VN:F [1.9.20_1166]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

    Na paskaitykite ankstesnį komentarą po jūsiškio – kuo skylė didesnė, tuo mažesnė nuotraukos dalis ryški, kas yra siauresnė ryškumo zona ir didesnis gylis. Akivaizdžiai šios sąvokos dažnai maišomos. Pataisiau straipsnį, kad daugiau tokių susipratimų nekiltų 🙂

    VN:F [1.9.20_1166]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
  • forramas parašė:
    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 3.3/5 (3 votes cast)

    Dėl ryškumo gylio tai nustebau perskaitęs.30 metu maniau ,kad atvirkščiai- kuo didesnė skylė- tuo mažesnė nuotraukos dalis ryški.O mažas ryškumo gylis ir yra portretinių nuotraukų žavesys.Dėl visa ko pasitikrinau.Ir išties,autorius suklydo.Pasitikrinkit
    http://en.wikipedia.org/wiki/Depth_of_field

    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 3.3/5 (3 votes cast)
  • GytisD parašė:
    VN:F [1.9.20_1166]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    VN:F [1.9.20_1166]
    Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

    Sveiki, kas liečia makro, tai apverstas objektyvas, dumplės, ir panašiai, yra naudojami ne tik finansiniais sumetimais – kokybiška įranga makro fotografijai gali kainuoti žymiai daugiau, nei geras makro objektyvas, tačiau ir kokybės. Bandyti galite su bet kokiu objektyvu, o pradinės investicijos būtų makro konverteris, kuris kainuoja nuo 199 Lt http://www.fotofabrikas.lt/katalogas/Fotoparduotuve/Priedai/l248289.2-Adapteriai-ir-konverteriai.html .
    Raimi, kuo skylė didesnė, tuo gylis didėja, tačiau mažėja ryškumo zona, kas dažnai yra maišoma 🙂

    VN:F [1.9.20_1166]
    Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
  • raimis parašė:
    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

    „Kuo skylė didesnė, tuo daugiau šviesos į fotoaparatą patenka (galima fotografuoti esant prastesniam apšvietimui), ir tuo didesnis ryškumo gylis pastebimas nuotraukoje.“
    Ar tik nebus įsivėlus klaida ,man atrodo,kad kuo didesnė „skylė“ ,tuo ryškumo gylis (DOF) mažesnis.

    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
  • Klausimas parašė:
    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

    Norėjau paklaust dėl macro, kažkur skaičiau ir mačiau nuotraukų padarytų su 18-55mm standartiniu objektyvu, tačiau autorius jį naudojo apverstą ir tokiu būtų išgavo gana gerai atrodančias macro fotografijas. Suprantu kad tai nėra tikros macro nuotraukos, bet man kaip napatyrusęm padarė neblogą įspudį. Norėjau paklaust kiek kainuotų papildoma įraga kurios pagalba būtų galima pritaikyti apverstą objektyvą (revers ring ar extension tube, na galbūt dar papildomai kažko reikia), nes manau pradedančiajam tai geresnis variantas nei naujo objektyvo pirkimas. Ir ar toks setup tinkamas tik su 18-55mm objektyvu ar galima taip pat tokių rezultatų pasiekt pvz su universalesniu 18-105mm ar panašiu objektyvu?

    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  • MariuS parašė:
    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

    Žinok, ką nori fotkinti – tuomet žinosi ko ieškoti! Kitas klausimas – kiek gali skirti pinigų.
    Internete pilna informacijos apie objektyvus, įvairių simuliatorių, palyginimų ir pan. Tikrai nėra sudėtinga. Bet pirma turi žinoti, ko nori.

    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *