VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Pailsėkime truputį nuo fotoaparatų, ankstyvą rytą, pabandysiu aprašyti dažniausiai užduodamus klausimus, perkant prekę internetu.

Tikiu, kad daugumai nepatyrusiųvartotojų (aš taip pat ne kiekvieną dieną perku internetu). Iškyla daug klausimų, yra daug baimių ir panašiai.

  1. ,,Ar tikrai viena ar kita įmonė yra patikima, ar nedings pinigai sumokėjus ir pan.?“  Jei atsidarius tinkląpį, naršyklė įspėja, kad šis tinklapis nepatikimas – tikrai juo nesinaudokite. Po to galite paieškoti informacijos Google, aš asmeniškai naudoju Insight Search, jei bus tiesiog sukčių puslapis – jo istorija bus menka. Be abejonės, galite tikrinti registrų centre, skundų tinklapiuose ir pan. Dar norėtųsi pabrėžti, kad internete randami pagyrimai ar skundai – tikrai kartais neatitinka tikrovės, geriausia, kai yra „mišrių“ pasisakymų, už ir prieš.
  2. Klientų aptarnavimas: ,,Parašiau laišką 18.00 penktadienį ir niekas man neatrašo?“ Klientų aptarnavimo skyrius, kaip ir pardavėjai, kaip ir visa administracija ilsisi, stengiamąsi operatyviai atsakyti laiškus, bet kartais stringa. Todėl jei norite greito atsakymo – tiesiog paskambinkite. Tik nerašykite SMS :). Dažniausiai būna nurodyti vietinio telefono numeriai ir mobilus telefonas. Asmeniškai skambinu mobiliu, nes jei jau juo nepakels, tada tikrai nepriskambinsiu. Pats esu sulaukęs anksčiausiai skambučio 6.30 ryte (sekmadienį 8.00 ryte), vėliausiai po 12 vakare. Viskas gerai, galima skambinti tokiu metu ir nei vienas aptarnaujantis asmuo nepyks (nes kaip bebūtų tai klientas), tik nereikia vakare 11 val pasisveikinti: „Laba diena“, arba pradėti sakinį klausimu, labai „išmuša iš vėžių“.
  3. Nuolaidos: ,,Kodėl pas Jus brangiau nei Ebay ar nei JAV“ – čia turbūt sudėtingiausias klausimas. Tai dažniausiai pačio gamintojo „nuopelnas“. Europoje daug technikos kainuoja iš principo brangiau, bet teigiama, jog ji kokybiškesnė. Viskas priklauso nuo Jūsų, jei tikrai Jums nereikia garantijos, galite luktelti kol prekė atvažiuos ir Jums atrodo, jog finansiškai laimėsite – Valio 🙂 Perkant Lietuvoje, naudoju paprastą metodiką. Į paieškos langelį įvedu prekės pavadinimą – atsidarau penkis pagrindinius tinklapius, pasižiūriu: a) asortimentą b) patikimumą. Jei paminėti du kriterijai yra gan geri ir kaina nėra labai skirtinga nuo kitų (didesnė), tada ir renkuosi.
    Dar toks mitas yra, kad internetinę parduotuvę labai pigu sukurti ir kaip Jūs čia nepardavinėjate -50% pigiau? – Patikėkite, tai ne pigus malonumas.
  4. Atsiskaitymas: ,,Jei aš pervesiu banku nedings mano pinigai?“ – Tikrai nedings, tai vienas saugiausių atsiskaitymų, nes Jūs turėsite patvirtinimą, kad tikrai sumokėjote. Dar būna ,,Sumokėsiu internetu per „Bank Link“ (kai apmokama tiesiai iš svetainės) ar padarysite nuolaidą? – Labai daug mokesčių sumokama yra pačiam bankui, todėl, prašant nuolaidos, geriausia apmokėti paprastu pavedimu (prisijungiu prie savo ebank’o, suvedu duomenis, mokėjimo paskirtyje nurodau užsakymo Nr. ir viskas). Taip, Jums kainuos pervedimas, taip pat laikas, bet jei perkate brangesnį daiktą – galite paprašyti nuolaidos, bent 1-2% :).
    Pastaba: Dažnas atvejis, kai užsako pvz. Nuotraukas, mokėjimo paskirtyje nurodo „Už paslaugas“, o apmoka draugė (as) ir pan., ir dar gražiausiai kai ir keliais centais sumą apsirinka 🙂 Taigi, kaip ir minėjau aukščiau, mokėjimo paskirtyje nurodžius užsakymo Nr. yra idealiausia.
  5. Pristatymas: „Tai kada man žinoti kada pristatys, man visada būti namuose – NEPATOGU?“ – Tikrai visą laiką namuose nereikia būti, geriausia nurodyti darbo adresą ir komentare (būna ir pasirinkimas) apibrėžti koks patogus pristatymo laikas (ryte, per pietus ar vakare). Sudėtingiau kai gyvenate toliau nuo didmiesčio, tada negalima pasirinkti norimo laiko.  Tik nenurodykite namų adreso, jei dirbate (nebent pageidaujamas pristatymas šeštadienį). Siuntas dažniausiai pristato ne tos internetinės parduotuvės žmonės, o kurjerių tarnybos. Gavus siuntą patikrinkite, ar dėžė neturi išorinių pažeidimų, ar apklijuota firmine lipnia juosta. Jei kurjeris turi minutę išpakuokite ar nėra išorinių pažeidimų ir pasirašykite, kad siuntą gavote. Jei pasirašote, o po to tik išpakavę pamatote, kad kažkas sudužo… tada tik įmonė gali nuspręsti Jums siuntą persiųsti (kurjerių nebegalima kaltinti).
  6. Pačioms e -parduotuvėms reikia daugiau tobulėti (kuo daugiau kritikos mums, tuo greičiau mes tobulėjame). Paminėtos rekomendacijos, tai labiau požiūris kaip sutaupyti laiko ir išvengti nesusipratimų. Jei turite savo patarimų – parašykite. Kartais nusistebiu, kaip vartotojai tvarkingai atlieka užsakymą ir viskas jiems aišku, ir jų tikrai daugėja.

Dėkui, už kantrybę, jei kas perskaitė visą įrašą. Gero ir trumpo penktadienio, bei ilgo ir nuostabaus savaitgalio!

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Be Sociable, Share!

1 Comment for this entry

  • Arnoldas parašė:
    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

    Patiko straipsnis.Retai taip pakankamai nuodugniai paaiškinimus surasi. Šaunuoliai.
    Pats turiu auskarų kūnui parduotuvę (auskarai į liežuvį, į nosį ir t.t.), tai tikrai žinau visas šias problemas ir pirkėjų baimes. Jei kam įdomu galite žvilgtelti į http://www.pirsingas.com

    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *