VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 5.5/10 (4 votes cast)

V.Biveinis: “Žmogus gali nusipirkti gerą fotoapartą, bet talento nenusipirksi”

vidas

Meno rinkai be paliovos plečiantis nepatyrusiam vartotojui tampa vis sunkiau atskirti, kas verta dėmesio, o kas tėra imitacija. Tačiau visais laikas atsiranda menininkų, kurių darbai savo išskirtinumu nekelia abejonių. Šiai grupei galima priskirti ir žinomą fotografą Vidą Biveinį. Tiek fotomenininkas, tiek jo darbai apkeliavo ne vieną šalį, tačiau žiūrint į V.Biveinio kūrinius į akis labiausiai krenta ne visas pasaulis, tačiau nuotraukose atpažįstamos lietuviško gyvenimo akimirkos.

Džordana GRAICEVIČIŪTĖ                  

Jūsų darbuose galima atpažinti nemažai Ignalinos, jūsų gimtojo miesto, vaizdų. Todėl norėčiau paklausti, kiek jums svarbu jūsų šaknys, kiek esate susijęs su vieta, iš kurios esate kilęs, kokią įtaką tai daro jūsų kūrybai kalbant apie gimtinę plačiąja prasme.

Dauguma mano nuotraukų padaryta Lietuvoje. Pagrindinės serijos sukurtos Ignalinoje, Šventojoje, Vilniuje. Fotografuoti žinomoje terpėje kurioje išaugai, kai žinai žmones ir vietas – yra paprasčiau. Be to, manau, kad Lietuvoje žmonės atviresni, juos lengviau fotografuoti. O kalbant apie fotografuojamus objektus ir jų pasirinkimą, svarbiausia surasti tinkamą laiką ir jį kūrybiškai išnaudoti.

Norėčiau, kad prisimintumėte pradžią, kada susidomėjote fotografija. Ko gero, dažniausiai perimame pavyzdį iš tų, kurie įkvepia. Kas gi galėjo įkvėpti mažame miestelyje? O galbūt fotografija susidomėjote daug vėliau? Kiek laiko tuo užsiimate?
Susidomėjau fotografija tėvų paskatintas. Tada nebuvo skaitmeninių fotoaparatų ir nebuvo taip paprasta pačiam pasigaminti nuotrauką. Reikėjo išmanyti chemiją, fiziką, pačiam gaminti ryškalus ir t.t. Greičiausiai, pačioje pradžioje mane sudomino nuotraukos gaminimo technologija, o jau vėliau pradėjau po truputį ieškoti turinio.

Fotografija nėra ta specialybė, kuri garantuoja sočią ateitį. Ar nebuvo baisu imtis to, kas galbūt ateityje visikai nepasiteisins? Ar buvote tikras savo pasirinkimu, talentu?
Aš save labiau priskirčiau fotomenininkams nei fotografams. Taip susiklostė, kad fotografija mano gyvenime eina greta kitų darbų ir projektų. Nors buvo laikas, kada užsiėmiau tik fotografija – tiek komercine, tiek menine. Iš tiesų fotografija labai skirtinga ir labai banguojanti. Paprasti žmonės net nesupranta iš ko ji susideda ir kokia ji gali būti skirtinga.
Jus klausiate, ar buvau tikras savo sugebėjimais ir talentu. Pačioje pradžioje, greičiausiai, kad ne. Įvairūs laimėti konkursai ir įvertinimai tik vėliau suformavo nuomonę ir pasitikėjimą. O ilgainiui ir pats pradėjau jausti nuotraukas, jų turinį, kad galėčiau suprasti, kurios vertingos, o kurios ne. Štai pavyzdžiui daug mano nuotraukų yra fotografuotos paplūdimyje. Tukstančiai žmonių įvairiausiose pasaulio vietose kas dieną padaro milijonus nuotraukų tame pačiame paplūdimyje. Vadinasi, tavo nuotraukos turi būti kitokios, įdomios, kad būtų vertingesnės nei milijonas kitų. Nelengva tai suprasti, suvokti, o dar labiau padaryti. Čia reikia ne tik talento bet ir darbo, noro ir laiko.

Nuotraukose dominuoja žmonės, jų gyvenimo akimirkos. Ar būtent jie, jų istorijos yra įkvėpimo šaltinis ar kažkas kita? Ką labiausiai mėgstate fotografuoti ir kas jums visiškai neįdomu?
Lietuvoje nevyksta vulkanų išsiveržimai, koridos, karai ar pomidorų mūšiai. Pati situacija padiktuoja, ką fotografuoti. Man neįdomu fotografuoti banalius saulėlydžius, ar retus paukštelius. Sugalvojau, kad man įdomūs žmonės, jų emocijos, virsmai ir išskirtiniai sutapimai. Kartais man nuotraukoje užtenka emocijos, bet labai džiaugiuosi, kai nuotrauka pasakoja istoriją ar tiesiog bando ją pažadinti mūsų vaizduotėje, leidžia išgyventi jausmus.

Esate surengęs nemažai parodų, buvusių ne tik Lietuvoje, tačiau ir pasaulio meno ir kultūros centruose. Ką jums reiškia paroda? Ar galima tai pavadinti gyvenimo periodo užbaigimu, įprasminančiu visą darbą, procesą?
Taip, buvau surengęs nemažai parodų įvairose pasaulio šalyse. Manau, kad daugiau nei pačioje Lietuvoje. Daug keliavau. O ką tai duoda? Greičiausiai, savęs suvokimą, pažinimą, naują laiptelį, naujas mintis. Aplinkos pakeitimas plečia akiratį.

Kuri paroda buvo įsimintiniausia?
Visos parodos buvo įdomios. Nes leidžiantis į kelionę, nutinka nuotykių, susipažįsti su įvairiais žmonėmis, jų kultūra, šalimi. Kiekviena šalis turi savų bruožų ir įdomių išskirtinumų. Juos įdomu stebėti, fiksuoti ir suprasti.

Ar jums svarbi kitų nuomonė? Ar ji daro įtaką jūsų kūrybai?
Man kitų nuomuonė yra svarbi, bet tik konstruktyvi ir turinti pagrindą.

Koks jūsų santykis su komerciniu menu? Esate kuręs reklamas, internetinio portalo dizainą. Kai kurie menininkai kategoriškai atsisako panašių projektų. Tiesa, šiais laikais, ko gero, tokių surastume nedaug. Tačiau ar jums įdomūs yra užsakomieji darbai? Ar jie gali būti įdomūs?
Taip, aš nemažai sukūriau komercinių projektų, susijusių su fotografija. Taip pat ir idėjos realizavimo, dizaino sprendimais ir t.t. Vizualusis menas skirtas daugiau bendrauti, pateikti turinį – tiek emociją, tiek idėją. Todėl ne tik fotografija įdomi, bet ir kitos formos, kuriomis pasieki rezultatą. O komercinėje veikloje daug kūribiškumo, bent jau aš galiu realizuoti savo mintis ir komercinėje terpėje. Kūrybingi sprendimai visada įdomesni nei paprasti, neturintys minties ar polėkio.

Kokių ambicijų, tikslų, susijusių su fotografoja turite?
Man fotografija kaip vidinė energija, kuri susikaupia ir atsiranda noras. Tai gali būti idėja, palanki situacija ar eksperimentai. Komercinėje veikloje planuoji, vykdai pagal grafiką suplanuotas užduotis. Tuo tarpu savo asmeninėje fotografijos terpėje nėra planų. Tai kaip energija, noras. Jie susikaupia,o tada ieškai, kaip realizuoti. Būna, kad pasiseka iš karto.

Šiai dienai fotografija, ko gero, viena populiariausių meno šakų, mat fotografu gali tapti kiekvienas į rankas paėmęs fotoaparatą. Nepatyrusiam meno vartotojui tampa sunku atskirti, kas tikra, o kas kičas. Kaip jūs vertinate didelį susidomėjimą fotografija?
Jūs teisingai pastebėjote, kad fotografija populiarėja. Ją skatina ir įvairūs socialiniai tinklalapiai, kurie jau tapo žmogaus kasdienybe. Žmonės renkasi nuotraukas, kaip išraiškos formą, kurios greičiau, lengviau ir daugiau pasako nei žodžiai. Kitas dalykas, kaip vertinti nuotraukas ir kaip jos yra vertinamos? Kad tinkamai įvertintum nuotrauką, reikia visapusiško išprusimo. Atsižvelgiant į žmogaus išprusimą ir atsiranda skirtingas poreikis. Jei vienam gražus kačiuko portretas, tai kitas, žiūrėk, bando surasti nuotrauką, kuri ne tik kelia primityvius jausmus, bet ir kažką daugiau.
Žmogus gali nusipirkti gerą fotoaparatą, gali nusipirkti fotografijos kursus, gali nusipirkti net jį palaikančią tūkstantinę auditoriją per reklaminę akciją. Bet juk talento nenusipirksi.
Jūs teisingai pastebėjote, kad nepatyrusiam meno vartotojui sunku atskirti, kas yra kas. Todėl tokiu atveju lieka du keliai: arba lavinti intelektą ir meninį suvokimą, arba pasikliauti rekomendacijomis tų organizacijų, kurios išrenka ir išskiria įdomesnius talentingus autorius ir projektus.

Kokie menininkai, fotografai jums pačiam yra pavyzdys, įkvėpimo šaltinis, siekiamybė?
Neišskirčiau tokių. Buvo daug įdomių autorių, kurių darbai man patiko. Kiekvienas turi savitą braižą. Ir ką turi vienas ar kitas autorius, to neišmoksi ir nepasiskolinsi. Tiesiog tai kaip geras filmas ar knyga. Kai pats kuri, viską perleidi per save, per savo prizmę ir sugebėjimus. Taip atsiranda asmeninis braižas.

Apie asmeninius Vido laimėjimus galite sužinoti čia.

Šaltinis: Tavosiena.lt

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 5.5/10 (4 votes cast)
Žmogus gali nusipirkti gerą fotoaparatą, bet talento nenusipirksi, 5.5 out of 10 based on 4 ratings
Be Sociable, Share!

1 Comment for this entry

  • nuomone parašė:
    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

    sios pateiktos foto, visiska nesamone 🙂

    VA:F [1.9.20_1166]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *